Rozsiahle zmeny územného plánu v Trenčíne

Domov > Monitoring tlače

[08.04.2021; Žurnál Rádia Regina; 17:00; Ctibor Michalka; prepis reportáže z rozhlasu]

Kristína Plajdicsková, moderátorka: „Mestské zastupiteľstvo v Trenčíne odobrilo rozsiahle zmeny územného plánu. Súčasťou je aj pripravovaná preložka cesty prvej triedy. Radnica hovorí o historickom riešení pre fungovanie centra mesta po tom, čo jej zostalo k dispozícii zhruba dvadsať voľných hektárov po modernizácii železničnej trate.

Časť poslancov zmeny kritizuje, najmä pre nevyužitie dávnejšie začatého juhovýchodného obchvatu, ale aj pre záber časti mestského parku.“

Ctibor Michalka, redaktor: „Mesto prezentovalo zámer preložky už v roku 2018. Má viesť širším centrom a dotknúť sa aj tamojšieho parku. Primátor Richard Rybníček ale argumentuje, že výrazne odľahčí dopravu v kľúčovom uzle pri hradnej skale.“

Richard Rybníček, primátor mesta Trenčín: „Z ulíc, ako je najmä Hasičská a Štefánikova, po ktorej dnes prejde denne tridsaťosemtisíc áut a stav sa zvyšuje, aby sme prekládkou cesty urobili mestský bulvár.“

Ctibor Michalka: „A to s pruhmi pre autobusy, cyklistov a peších. Návrh podporila väčšina poslancov, medzi nimi aj Miloslav Baco. Tvrdí, že ho presvedčili vyjadrenia odborníkov. Nevyrušuje ho ani plánovaný záber časti parku.“

Miloslav Baco, poslanec Mestského zastupiteľstva Trenčín: „Čiastočne zaberá, áno, prídeme možno o 400 metrov parkovej plochy, ale sa naopak pridá Štefánikova ulica, kde by možno v budúcnosti mal vzniknúť nejaký taký bulvár.“

Ctibor Michalka: „Časť zastupiteľstva naopak so schválenými zmenami nesúhlasí. Poslanec Richard Medal hodnotí najmä dopravné riešenie ako návrat do minulého storočia a uprednostnil by juhovýchodný obchvat mesta.“

Richard Medal, poslanec Mestského zastupiteľstva Trenčín: „Podľa môjho názoru by sme mali sa sústrediť v maximálnej miere, aby sa vyriešil ten juhovýchodný obchvat, ktorý už prvú etapu má za sebou. Stačilo by iba pokračovať.“

Ctibor Michalka: „Preložku najmä pre zásah do parku dlhodobo kritizujú aj ochranári. Poslanec Medal ako zároveň ekoaktivista navrhoval i s ďalšími, aby sa problém riešil miestnym referendom, prípadne reprezentatívnou anketou.“

Richard Medal: „Ten zámer výstavby novej cesty, to je vlastne zdvojenie cesty a privedenie ešte väčšieho množstva dopravy cez centrum mesta ako je to teraz.“

Ctibor Michalka: „Hlavný architekt Martin Beďatš pritom tvrdí, že preložkou sa podarí vytlačiť vnútromestský tranzit.“

Martin Beďatš, hlavný architekt mesta Trenčín: „Vozidlá, ktoré nemajú cieľ v centre a neprechádzajú tadiaľ, tak pôjdu cestou, ktorá bude kapacitne na to uspôsobená. A čo je hlavný cieľ, tak spružniť, zefektívniť verejnú dopravu.“

Ctibor Michalka: „Radnica už podľa primátora rieši so štátom štúdiu uskutočniteľnosti. Prípravu stavby odhaduje na šesť rokov, realizáciu z eurofondov potom na ďalšie tri.“

Zdieľať:
Odkaz na tento článok: www.richardmedal.sk

K článku nie sú zatiaľ žiadne komentáre!

Pridanie komentára




Upozornenie: Komentáre sú moderované, každý komentár musí byť schválený administrátorom!
Ochrana proti spamu. Napíšte prosím číslicu dva: